8 съвета за здравословно хранене

Здравословното и балансирано хранене подобрява не само здравето, но и вашето добро самочувствие и работоспособност ежедневно. Балансирането на хранителния ви режим често изглежда по-трудно, отколкото е в действителност. Ние сме събрали за вас 8 правила, спазването на които ще позволи да получавате с храната всички необходими елементи, като едновременно с

Продължи...

Сол – какво трябва да знаем

Много хора не осъзнават как страстта им към солта, постепенно влошава здравето им. Проблемът с прекомерната консумация на сол идва от там, че бъбреците не успяват да изхвърлят чрез урината голямото количество натрий. В резултат на това нивото на натрия в кръвта се повишава, свързва се с повече вода и

Продължи...

Полезни ли са картофите

Картофите са сред любимите храни на голям брой хора по света, но дали това се отразява положително върху здравето ни? Отговорът е в следващите редове. Средната консумация в света е от порядъка на 35 кг на човек годишно. За страните, където картофите са традиционна част от хранителните предпочитания, количеството е

Продължи...

Децата нямат нужда от добавена захар

Консумирането на храни и напитки с високо съдържание на добавени захари по време на детството е свързано с възникването на рискови фактори за развитие на сърдечно-съдови заболявания, включително повишен риск от затлъстяване и повишено кръвно налягане. В научно изявление Американската кардеологична асоциация (АНА) препоръчва децата на възраст от 2 до 18

Продължи...

Ползи от зеленчуците и плодовете за здравето

Всеки знае, че плодовете и зеленчуците са полезни, но често ги подценяваме. Редовната консумация на плодове и зеленчуци има доказан положителен ефект върху здравето. Те могат да подобрят общото състояние на здравето; работата на всички физиологични системи на организма и да ви защитят от най-тежките заболявания. Приемайте ги ежедневно като

Продължи...

Здравни рискове от затлъстяването (част 2)

Затлъстяването и функцията на белите дробове / респираторни заболявания Наднорменото тегло уврежда дихателната функция чрез механичните и метаболитни пътища. Натрупването на мастна тъкан, например, може да ограничи диафрагматата и на свой ред белия дроб, а натрупването на мазнини може да намали гъвкавостта на гръдната стена, дихателната сила на мускулите и да

Продължи...

Здравни рискове от затлъстяването (част 1)

Здравословното тегло определя нормалното и ефективно функциониране на костите, мускулите, мозъка, сърцето и другите органи в продължение на дълги години. Наднорменото тегло, особено затлъстяването, намалява почти всеки аспект на здравето – от репродуктивната и дихателна функция, до паметта и настроението. Увеличава риска от няколко инвалидизиращи и смъртоносни заболявания, включително диабет, сърдечни

Продължи...

Как да се храним за добро храносмилане

Неподходящата диета, бързото хранене и определени храни могат значително да влошат състоянието на храносмилателната система. Влошеното храносмилане често е причина за хронични здравословни проблеми – от болки в корема, запек, газове и подуване, до хронично главоболие и депресия. Можете лесно да избегнете тези проблеми, като внимавате с какво се храните

Продължи...

„Всички болести започват от червата“ – Хипократ

Дали наистина всички болести започват от червата, както Хипократ е казал преди 2000 години?   Съществуват научни доказателства, че голяма част от хроничните метаболитни заболявания наистина започват от червата. Това има много общо с различните чревни бактерии, които живеят в храносмилателния ни тракт, а също и в лигавицата на червата.

Продължи...

Здравословното хранене е най-добрата превенция на диабет (част 2)

Хранене за превенция на диабет – гликемичен индекс Консумирането на храни с нисък гликемичен индекс е полезно и за хора без диабет, като превантивна мярка. Тези храни предпазват от напрягане на инсуларния апарат, което може да създаде инсулинова резистентност, водеща към развитие на диабет. Приемането на храни с нисък гликемичен индекс

Продължи...